Přemýšlíte, jak se stát opravdovou autoritou s přirozeným respektem, ke které zaměstnanci a ostatní manažeři nejen vzhlížejí, ale mají upřímnou radost ji následovat a pracovat pro ni?
Zkuste dodržovat následující pravidla, která odlišují průměrné vedoucí od skutečných lídrů.
1. Věnujte čas strategickým cílům. Nenechte se pohltit naléhavostí krátkodobých zadání, která je mnohdy pouze zdánlivá, a soustřeďte se na úkoly, které jsou skutečně důležité i z dlouhodobého hlediska.
2. Přemýšlejte o lidech jako o lidech. Zaměstnanci nejsou jen pozice či bezejmenná součást organizační struktury. Skutečný lídr vnímá své podřízené jako individuality a snaží se porozumět silným a slabým stránkám, cílům a zájmům každého z nich.
3. Povyšte respekt nad oblíbenost. Přátelskost je důležitá, ale někdy musí šéf přijmout i méně populární opatření, a obětovat tak svou krátkodobou oblíbenost ve jménu dlouhodobého respektu.
4. Radujte se z úspěchu vašeho týmu. Buďte pyšní na úspěchy vašich podřízených namísto obav, že vás přerostou a ohrozí vaši pozici. Skutečný lídr se nesnaží vytvořit stádo ovcí, které jej budou bezhlavě následovat, ale vychovávat nové lídry.
5. Delegujte otevřeně a upřímně. Opravdový lídr chápe své podřízené jako rovnocenné partnery a jeho důvěra pomáhá celému týmu dosahovat lepších výsledků. Naopak zatajování informací snižuje produktivitu týmu i respekt šéfa v očích zaměstnanců.
6. Neúspěch vašeho týmu je především váš neúspěch. Pokud se stanovené cíle nepodaří splnit, obyčejný manažer, který se především bojí o svou pozici, začne obviňovat své podřízené. Na druhou stranu, skutečný lídr vezme kritiku na svá bedra a motivuje svůj tým k lepším výsledkům.
7. Soustřeďte se na výsledek. Průměrný manažer se více než o výsledky zajímá o proces, jakým je jich dosahováno. Ale upřímně, kdo se stará o proces, když jsou výsledky pozitivní?
Zdroj: HPCG pro Magazín KPCG
Comments